Belajar Fotografi | Tips & Teknik Fotografi | Tutorial Fotografi Reban Ilmu | Kongsi Secebis Ilmu Fotografi

2Mar/120

Pentingnya Professional Fotografer

Photographer tipu pengantin?kononnya album dah dekat setahun tak dapat? call tak angkat2??

boleh pulak photog tu lari2 yer~ kenal photographer kat tepi jalan ker? wahahhahaaa~

banyak kali dah dengar citer mistik serta misteri nusantara camnih~!! agak meremang bulu roma, nasib baik bulu ketiak dah cukur kalau tak beliau pun turut sama berdiri~! ekekekkeee~

Haaa~ tu laaaa~ kan elok melabur lebih sikit bagi kepada yang 'Pakar' dan buat secara professional~ risiko gambar hilang kurang, risiko tak angkat telefon pun kurang, kalau tak angkat tunggu sat,, dia free je.. musti call balik lah~

Kalau takat album tak siap sebulan tu biasa~ 3 bulan tak siap tu normal~ 6 bulan tu kadang2~ 1 tahun tu,, jarang2 lah~ kalau dah lebih setahun tu memang cam haramlah~ wakakakaka~

Kepada photog2~ kalau gambar hilang tu,, ckp jer terus terang kat pengantin, lari2 pun makin masalah~ jadikan pengajaran,, buat backup~ jangan lagak pakai tele panjang2 tapi memori kad cap ayam~!! weeeee~ workstation pun kena jaga~ bukan asyik nak upgrade kamera jer jah oii~ beli hosting server satu lagi elok~ bayo ajer lah~

kalau PC kena curik pun masih senyum ada backup~ kepada bakal2 pengantin pulak~ elok amik photog yang mempunyai syarikat yang bedaftar~ senang nak berurusan,,, lagi senang yang mempunyai premis perniagaan sendiri~ apa2 hal kita bakooo je kedai dia~!!!

jangan dah terkono baru nak melolong~ tak dapek den nak nolong~!! ** Eh~ macam lain jer tajuk ngan isi?? ahhhh~

Ikhlas merapu,, - Nasa

Comments (0) Trackbacks (0)

No comments yet.


Leave a comment

No trackbacks yet.